به گزارش روابط عمومی نیروی انسانی، همشهری آنلاین- حمیدرضا رسولی: یکی از موفق‌ترین کارآفرین‌های صنایع غذایی هم فعالیت اقتصادی را با کسب‌وکارهای خرد شروع کرد. بهروز فروتن، بنیانگذار کارخانه بهروز، در ۱۰سالگی پدرش را از دست داد و مجبور شد برای گذران زندگی وارد بازار کار شود. او در خاطراتش تعریف می‌کند که با فروش بادبادک، روروک، فانوس و تعمیر دوچرخه به تحصیلاتش ادامه داده است. فروتن بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته مدیریت بازرگانی، شغل دبیری را انتخاب می‌کند اما پروژه تاسیس مرکز آموزش، بعد از مدتی شکست می‌خورد و او با بهره‌گیری از دوره تخصصی فنی که در وزارت اقتصاد پشت سر گذاشته بود وارد فضای کارهای فنی مثل قالب‌سازی‌ و ریخته‌گری می‌شود که در این زمینه هم با شکست اقتصادی مواجه می‌شود. کارآفرین موفق تهرانی برای پرداخت بدهی و نجات از ورشکستگی کامل خانه مسکونی‌اش در میرداماد را می‌فروشد، اما مدتی بعد با پیشنهاد همسرش محصولات خانگی تولید می‌کند و با پخت شله‌زرد و تهیه انواع ترشی و مربا در آشپزخانه منزل شخصی‌اش وارد عرصه تولید مواد غذایی می‌شود. بهروز فروتن در بخش دیگری از خاطراتش تعریف می‌کند که نخستین محصولات خانگی در سال ۱۳۵۶ در زیرزمین خانه‌اش بسته‌بندی می‌شد و آنها را با ژیان توزیع می‌کرد. تلاش برای دریافت مجوزهای لازم و ثبت برند، سخت‌ترین بخش فعالیت‌های تجاری بهروز فروتن بوده و او از این مرحله به‌عنوان مبارزه بزرگ یاد می‌کند. به این ترتیب بهروز فروتن و کسب‌وکار و به‌عبارتی برند نوپایش وارد رقابت با سایر کارخانه‌هایی شد که سال‌ها در زمینه تولید محصولات غذایی فعالیت می‌کردند. ایده تولید سس مایونز در همان برهه و بعد از آزمون و خطاهای بسیار مثل شاه‌کلیدی بود که هر قفلی را باز می‌کرد. او محصولاتش را در کارگاه کوچک حوالی شهرک اکباتان تهران تولید می‌کرد که این کارگاه هم در آتش سوخت، اما آن را از نو ساخت و فعالیتش را از سر گرفت. برای درک ماموریت مهمی که بهروز فروتن در عرصه اقتصادی به سرانجام رسانده کافی است به آمار و ارقامی که درباره کارخانه بهروز منتشر شده دقت کنیم. بهروز فروتن کارش را با ۱۱ نفر شروع کرد، اما هم‌اکنون حدود ۲هزار نفر پرسنل دارد. نخستین کارگاه او ۱۲ مترمربع بود و واحد شماره یک کارخانه‌اش هم‌اکنون بیش از ۶۰هزار متر مساحت دارد. کارخانه بهروز کارش را با تولید سالاد الویه شروع کرد و حالا بیش از ۷۰ نوع محصول غذایی تولید می‌کند. کارآفرین تهرانی با یک ژیان محصولاتش را توزیع می‌کرد و الان بیش از ۴۰هزار واحد پخش و توزیع در سراسر ایران دارد. او به واسطه تلاش‌هایش برای کاهش نرخ بیکاری از طرف چهار رئیس‌جمهور مورد تقدیر گرفته و در صدها کنفرانس داخلی و بین‌المللی درباره راه و رسم کارآفرینی سخنرانی کرده است. به همین دلایل است که به او لقب قهرمان قهرمانان را داده‌اند.

اتمام خبر


CAPTCHA