به گزارش روابط عمومی نیروی انسانی، به گزارش بازارکار از پایگاه اطلاعرسانی کمیته امداد، کار با چرخهای خیاطی از دیرزمان به عنوان یک محل درآمد برای بانوان سرپرست خانوار و یا خانوادههای کم درآمد مطرح بوده است. امروزه و با گسترش صنعت پوشاک در کشور، برخی از برندهای مطرح ضمن به روزرسانی الگوهای خود؛ محصولاتی را به بازار ارائه میدهند که به لحاظ تنوع و کیفیت، مزیت رقابتی نیز داشته باشد. مزیتی که البته بخشی از آن مدیون زنان سرپرست خانوار است که با دستان هنرمند خود پوشاک شکیل و همسو با عرف جامعه ایرانی و اسلامی را تولید میکنند. آرش توسلی، راهبر اشتغال کمیته امداد میگوید: با تاسیس شهرکهای صنعتی پوشاک میتوان در یک بازه زمانی کوتاه بسیاری از بانوان سرپرست خانوار را جذب بازار پر مخاطب پوشاک کرد. وی به عنوان طراح لباس و یک کارآفرین نمونه در همین رابطه اظهار کرد: مجموعه پوشاک ما بیش از سه سال است که توفیق همراهی با خانواده کمیته امداد را پیدا کرده و به نوعی در جایگاه راهبر شغلی مددجویان قرار گرفته است. وی ضمن تشریح انگیزه خود در خصوص همکاری با خانواده بزرگ کمیته امداد و خدمت به مددجویان، بیان کرد: من و همکارانم بیش از ۱۵ سال است که در صنعت پوشاک فعال هستیم و به نوعی این علاقه وجود داشت که دانش کسب شده در این حوزه را به قشر کم درآمد جامعه نیز منتقل کنیم. این راهبر اشتغال تاکید کرد: امروز چندین کارگاه در نیشابور با هدایت و راهبری شغلی فعال شدهاند و افراد مختلفی از خانواده تحت حمایت کمیته امداد در آنها هنر دوخت پوشاک را میآموزند. توسلی ضمن درخواست مساعدت از مسئولان ابراز کرد: این امکان وجود دارد که کارگاههای دوخت و دوز پوشاک باهم تجمیع شوند و یک «شهرک صنعتی پوشاک» با هدف حمایت از مددجویان کمیته امداد آغاز به کار کند. قطعا اگر تمامی کارگاههای پوشاک در یک شهرک صنعتی قرار بگیرند، این امکان وجود خواهد داشت که در شش ماه بیش از هزار مددجوی جدید به بازار کار پوشاک اضافه شود. وی با ارائه یک آمار، عنوان کرد: همواره در مسیر حمایت از مددجویان کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار در اولویت قرار داشتهاند و امروز نیز از جمعیت ۳۰۰ نفری همراه با مجموعه ما، بیشتر افراد شاغل را بانوان سرپرست خانوار تشکیل میدهند. این راهبر اشتغال کمیته امداد تصریح کرد: من و همکارانم همواره تلاش میکنیم که یک بانوی سرپرست خانوار پس از مدتی تبدیل به یک تکنسین پوشاک شود و بتواند حتی کارگاه دوخت و دوز خود را راهاندازی کند. توسلی در پایان گفت: قطعا پس از تولید پوشاک نیاز است که فرد محصول خود را در بازار نیز عرضه کند، در همین راستا حمایت از زنان سرپرست خانوار در بخش بازاریابی نیز تا مدت زیادی ادامه دارد.
اتمام خبر