به گزارش روابط عمومی نیروی انسانی، دبیر همایش اصناف دانش بنیان، فناور و هوشمند گفت: با توجه به توسعه فضای مجازی ضروری است اصناف کشور نیز به سمت هوشمندسازی گام بردارند. برای تحقق شعار سال نیز دولت باید حامی بنگاه های کوچک باشد.
به نقل از روابط عمومی اتحادیه فناوران رایانه تهران، نخستین همایش «اصناف دانش بنیان، فناور و هوشمند» با هدف اصلاح ساختار و خدمات هوشمندسازی برگزار می شود.
محمدرضا فرجی تهرانی درباره این همایش که در سال اجلاس سران با همکاری اتاق اصناف برگزار می شود، گفت: با توجه به ساختار سنتی اصناف و همچنین گستردگی فضای مجازی همایش «اصناف دانش بنیان، فناور و هوشمند» جهت ارتقای ساختار برگزار خواهد شد.
او اظهار کرد: یکی از رویکردهای مهم دولت سیزدهم در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین توجه به ساختار و توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط هست از این رو برای اینکه گامی جهت تحقق شعار سال برداشته شود و اصناف به سمت بازاریابی و فروش هوشمند حرکت کنند باید مشارکت اصناف، اتحادیه ها در این مسیر بیشتر شود. چرا که اصناف نقش پر رنگی در تولید داخلی دارند و امروزه از sme ها «بنگاه های کوچک» به عنوان موتور پیشران توسعه کشور یاد می شود.
فرجی تهرانی توضیح داد: چنانچه دولت از بنگاه های خرد و اصناف حمایت کند این بخش می تواند نقش موتور محرک را برای توسعه کشور ایفا کند.
دبیر همایش «اصناف دانش بنیان، فناور و هوشمند» همچنین گفت: برای اینکه موتور محرکه کشور روشن شود باید ساختار بنگاه ها تغییر کند و اصلاح شود. همچنین باید به کاهش هزینه های اصناف از طریق فناوری، خدمات هوشمندسازی و بازاریابی توجه کنیم و از برندسازی و صادرات غافل نشویم.
فرجی تهرانی تصریح کرد: البته زمانی این ساختار سنتی اصلاح خواهد شد که دستگاه های متولی هم به کمک اصناف بیایند و موانع پیش رو را برطرف کنند.
او در رابطه با اقدامات انجام شده برای اینکه اصناف به سمت فناوری پیش بروند، گفت: آخرین آمار برای بهمن سال گذشته است که تا پایان بهمن سال قبل بیش از ۶۰ درصد واحدهای صنفی به کارتخوان، ۲۹.۲ درصد به ترازوی دیجیتال و ۲۳.۷ درصد واحدها به صندوق مکانیزه مجهز شده اند.
دبیر همایش «اصناف دانش بنیان، فناور و هوشمند» در پایان بیان کرد: جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می دهد که تا پایان بهمن سال ۱۴۰۰ بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صنفی در کشور فعال بوده اند که نزدیک به نیمی از آن ها توزیعی و فقط حدود ۱۹ درصد آن ها تولیدی هستند.
اتمام خبر