به گزارش روابط عمومی نیروی انسانی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: توسعه مهارت‌های حرفه‌ای و آموزش‌های مهارتی گامی مؤثر در گسترش فرهنگ کارآفرینی و راهبرد اصلی در مدارس استثنایی استان است. به گزارش خبرنگار مهر، طالب محمدی ظهر یکشنبه در بازدید از کارگاه‌های کار و فناوری و کار و دانش خاص متوسطه حرفه‌ای دخترانه گل‌ها در سنندج اظهار کرد: آموزش مهارت‌های فردی، فنی و حرفه‌ای و همچنین توسعه رشته‌ای در زمینه آموزش‌های هنرستانی در دستور کار آموزش و پرورش استثنایی استان قرار دارد. وی بر گسترش و توسعه آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای ویژه دانش‌آموزان مدارس استثنایی تاکید کرد و افزود: تجهیز کارگاه‌های هنرستانی در زمینه آموزش‌های مهارتی، برپایی نمایشگاه دست ساخته‌های دانش‌آموزان هنرستانی و تمهید شرکت دانش‌آموزان در جشنواره‌های علمی-مهارتی موارد مهمی است که باید به آن توجه شود. محمدی گفت: با اجرای دوره‌های آموزشی، ارتقای مهارت‌های فنی و شایستگی‌های شغلی، آموزش کارآفرینی، مهارت‌های فنی و کسب و کار می‌توان زمینه ورود دانش آموزان مستعد با نیازهای ویژه را به بازار کار در آینده فراهم کرد. وی به نقش مهارت‌آموزی در بروز خلاقیت‌های دانش‌آموزان اشاره و تأکید کرد: توجه به خواسته‌ها و نیازها، کیفی‌سازی و انتقال آموزش‌ها به زندگی اجتماعی دانش‌آموزان، برقراری ارتباطات مؤثر به منظور کسب مهارت‌های فکری، جسمی، روانی و اجتماعی در پرورش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بسیار تأثیر گذار خواهد بود. محمدی با بیان اینکه توجه به حرفه‌آموزی در نظام آموزش و پرورش می‌تواند برطرف کننده بسیاری از نیازهای آینده کشور باشد، اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی تلاش دارد تا بسترهای لازم را برای آموزش مهارت‌های حرفه‌ای به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه فراهم کند. رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به جمعیت بالای افراد دارای نیازهای ویژه که بعد از اتمام مدرسه بیکار هستند، اظهار کرد: گسترش فرهنگ کارآفرینی و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه باعث می‌شود به درک عمیق‌تری از آموخته‌های خود دست یابند و برای ساختن آینده‌ای بهتر در جامعه آماده شوند. وی با بیان اینکه مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهارت آموزی است، تصریح کرد: پرورش یافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت باشد و توانایی تأمین زندگی خود و اداره خانواده را داشته باشد. محمدی اظهار داشت: با کمک به شناسایی استعداد و توانمندی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، احساس خود ارزشمندی به عنوان عضوی مفید و مولد در بازار کار برای آنان ایجاد می‌شود. رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهارت‌آموزی است، گفت: پرورش یافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت باشد به گونه‌ای که در صورت جدایی از نظام تعلیم و تربیت رسمی در هر مرحله، توانایی تأمین زندگی خود و اداره خانواده را داشته باشد.

اتمام خبر


CAPTCHA