به گزارش روابط عمومی نیروی انسانی، مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که برای نخستین بار در کشور مرکز تماس اشتغال طراحی شد و در سال جاری از این طریق ۶۰۰ هزار تماس با افراد دریافتکننده خدمات اشتغال برقرار شده که این امر ارتباط موثری را با کاربران رقم میزند. به گزارش بازارکار از ایرنا، «طاها رمضانی» امروز (دوشنبه) با حضور در غرفه ایرنا در بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات افزود: یکی از اقداماتی که دولت سیزدهم در حوزه اشتغال انجام داد و برای خود مسوولیت بزرگی را تعریف کرد، ایجاد سالیانه یک میلیون فرصت شغلی بود. این مقام مسوول خاطرنشانکرد: برای تحقق این مهم، از نیمه سال ۱۴۰۰ جلسات شورای عالی اشتغال به صورت جدی با حضور رئیس جمهور آغاز شد. در همین فرصت زیستبوم ملی اشتغال برای برنامهریزیهای این حوزه طرح و تصویب شد. وی ادامهداد: بر اساس این زیستبوم، برای همه دستگاههایی که در حوزه اشتغال موثر هستند نقش تعیین و هدفگذاری آن توزیع شد. عملکرد همه اهدافی که در این زیستبوم متصور شده بودیم اکنون در سامانه رصد اشتغال کشور به ثبت رسیده است. رمضانی گفت: اکنون بیش از ۲۰ هزار نفر از همکاران ما در دستگاههای مختلف مشغول ثبت تعهدات اشتغال استانها با تنوع گسترده اعم از تسهیلات اعطا شده، مجوزهای صادر شده، آموزشهای داده شده و دیگر مسائل هستند. پس از ثبت این تعهدات در سامانه، مهمترین وظیفه وزارت تعاون یعنی نظارت به صورت تلفنی، پیامکی و حضوری آغاز میشود. وی تاکید کرد: وزارت تعاون برای امسال نیز ایجاد یک میلیون فرصت شغلی را متعهد شده است. در این راستا، نظرات تخصصی از گروههای مختلف در حال اخذ شدن است و بنا داریم تا قبل از پایان سال میزان و شکل تعهدات برای استانها مشخص و به آنها ابلاغ شود. مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون افزود: کار دیگری که رقم خورده، اشتغال فارغ التحصیلان است که به عنوان یکی از محوریترین وظایف دستگاهها آن را در نظر گرفتهایم و به صورت میانگین از استانها خواستیم ۲۵ درصد خدمات شغلی که ایجاد میکنند مربوط به فارغ التحصیلان باشد. در گذشته بر اساس برآوردی که داشتیم تقریبا ۱۰ درصد خدمات اشتغال برای فارغ التحصیلان بوده است و اگر این ۱۵ درصد افزوده شود نتیجه آن را عموم مردم مشاهده خواهند کرد.
اتمام خبر