به گزارش روابط عمومی نیروی انسانی، راهنمای ارتقا صلاحیت علمی کارشناس رسمی مقدمه طبق ماده 13 دستورالعمل «گروه‌ها و کمیته‌های کارشناسی رسمی و ارتقای صلاحیت کارشناسان رسمی عضو مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده» مصوب 14/04/1400 رئیس مرکز، ارتقای صلاحیت کارشناسی به صورت سالانه و صرفاً برای یک مورد و در صورت وجود شرایط مذکور در این ماده انجام خواهد شد. شرایط ارتقای صلاحیت گذراندن آموزش‌های عمومی و الزامی که سالانه از سوی مرکز تعیین می گردد. گذراندن آموزش های تخصصی مربوط به هر صلاحیت که از سوی مرکز تعیین می گردد. گذراندن دوره کارورزی در خصوص مواردی از صلاحیت ها که از سوی مرکز تعیین می گردد. نداشتن محکومیت انتظامی درجه 4 به بالا طی سه سال منتهی به ارائه درخواست ارتقای صلاحیت به تایید دادسرای انتظامی مرکز. نداشتن دوره محکومیت ناتمام به تایید دادسرای انتظامی مرکز. ارائه حداقل 10 گزارش کارشناسی در موضوعات مرتبط با آخرین صلاحیت اعطایی (مخصوص رشته های «راه و ساختمان»، «امور ثبتی»، «حسابداری و حسابرسی»، «کشاورزی و منابع طبیعی»، «امور وسایط نقلیه موتوری زمینی (تصادفات)»، «تشخیص اصالت خط، امضا و اثر انگشت»، «برق، ماشین آلات و تأسیسات کارخانجات» و «نفقه») ارائه حداقل 5 گزارش کارشناسی در موضوعات مرتبط با آخرین صلاحیت اعطایی (مخصوص رشته‌های «امور اقتصادی و بازرگانی»، «امور بانکی»، «بورس و اوراق بهادار»، «تأسیسات ساختمانی»، «حوادث ناشی از کار و بهداشت حرفه‌ای»، «روابط کار و کارگری و بیمه‌های اجتماعی»،«هنر، رسانه و تبلیغات»، «امور آب» و «کامپیوتر و جرایم رایانه‌ای») ارائه حداقل 3 گزارش کارشناسی در موضوعات مرتبط با آخرین صلاحیت اعطایی (مخصوص سایر رشته‌ها) فرایند ارتقای صلاحیت فرایند ارتقای صلاحیت فنی کارشناسان رسمی دادگستری عضو مرکز مشتمل بر مراحل زیر است: ثبت درخواست ارتقای صلاحیت در هیات مدیره استانی بررسی اولیه درخواست ارتقای صلاحیت توسط هیات مدیره بررسی درخواست ارتقای صلاحیت و استعلام وضعیت انتظامی متقاضی توسط کارمند معاونت بررسی گزارش‌های ارتقای صلاحیت توسط کمیته تخصصی و اعلام نظر موافقت/عدم موافقت معاون کارشناسی رسمی مرکز

اتمام خبر


CAPTCHA