به گزارش روابط عمومی نیروی انسانی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: دغدغه خانواده ها این است که فرزندان شان بیکار نباشند و هویت شغلی به دست آورند. دولت سیزدهم هم در مدت فعالیت سه ساله خود در حوزه مهارت رویکرد بسیار مثبتی داشت و اقدامات خوبی را انجام داد. مبنای دانشگاه فنی و حرفه ای حرکت به سمت بازار و صنعت است. به گزارش بازارکار، اجلاس سالانه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و گردهمایی روسای ۱۸۳ دانشکده و آموزشکده سراسر کشور با حضور عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای و اعضای هیات رئیسه این دانشگاه در دانشکده فنی و حرفه‌ای شریعنی امروز گشایش یافت و تا ۲۳ خرداد ادامه دارد. عرفان خسرویان در این اجلاس با گرامیداشت یاد رئیس جمهور شهید و همرانش گفت: تلاش بر این است تا برنامه ها و اقدامات در حوزه دانشگاه را با قوت و قدرت ادامه دهیم. بزرگ‌ترین مکتب شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی خدمت و اخلاص و اخلاق مداری و پاداش وی در خدمت به خلق همان شهادت بود. رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای ادامه داد: یکی از ویژگی های شاخص آیت الله رئیسی، پرهیز از حاشیه ها بود. وقتی رئیس دولت سیزدهم، دولت را تحویل گرفت با دوران سخت کرونا و تعطیلی دانشگاه ها روبرو بودیم. اما به محض تحویل دولت، وی دستور داد دانشگاه از حالت مجازی خارج و حضوری شود. شاید مهمترین مساله مطرح در آموزش مهارتی این بود که در سپهر برنامه علم و فناوری نادیده گرفته شده بود و دولت سیزدهم به این مهم توجه کرد. خسرویان چالش دیگر این حوزه را در بدو دولت سیزدهم ساختار آن و بودجه اندک دانست و گفت: در دولت سیزدهم به این مهم توجه شد. در کلان حکمرانی آموزش مهارتی با چند سازه پراکنده روبرو بودیم. اما با همکاری دولت و مجلس، تلاش روسای دانشگاه ها و سایر مجموعه ها و به ویژه رئیس جمهور شهید برای رفع مسائل اقدامات متعددی انجام شد. وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم برای تجهیز آموزشکده های فنی و حرفه ای تلاش های فراوانی شد و یکی از این اقدامات اصلاح نظام بودجه‌ریزی برای دانشکده ها و اموزشکده های فنی و حرفه ای کشور بود. طوری که امروز یک و نیم هزار میلیارد تومان برای توسعه این بخش اختصاص داده شده است. وی به اصلاح ساختار دانشگاه در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: ما امروز با پنج معاونت این دانشگاه را اداره می کنیم. در نظام صلاحیت حرفه ای توانستیم سال گذشته آزمون صلاحیت حرفه ای مشاغل را برگزار کردیم که این قسمتی از تلاش های روسای دانشگاه های فنی و حرفه‌ای است. خسرویان این را هم گفت که آیین نامه جدیدی تدوین شده تا ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه بر اساس آن انجام شود و برای تحول ارتقای منابع انسانی گام های مهمی برداشته شده است. وی یادآور شد: این دانشگاه در گذشته بیشتر بر آموزش متمرکز بوده است؛ اما در دولت سیزدهم در راستای حوزه‌های کسب و کار فناورانه و شکل‌گیری خوشه‌هایی برای تربیت نیروی کار و اشتغال به سمت استانداردهای بین‌المللی حرکت کرد. رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای دو رکن مهارت محور بودن و مردم محور بودن را از عوامل تحقق برنامه دانشگاه دانست و گفت: دغدغه خانواده ها این است که فرزندان شان بیکار نباشند و هویت شغلی به دست آورند. دولت سیزدهم هم در مدت فعالیت سه ساله خود در حوزه مهارت رویکرد بسیار مثبتی داشت و اقدامات خوبی را انجام داد. مبنای دانشگاه فنی و حرفه ای حرکت به سمت بازار و صنعت است.

اتمام خبر


CAPTCHA