به گزارش روابط عمومی نیروی انسانی، رئیس اتاق اصناف ایران گفت: بیش از ۷۰ درصد از ۶۰۰ هزار واحد تولیدی کوچک در کشور مشغول به کار و فعال هستند. به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از اتاق اصناف ایران، «قاسم نوده فراهانی» در چهارمین اجلاس بین المللی مدیریت استراتژیک در حوزه کسب و کار، کارآفرینی و توسعه اقتصادی با محوریت نوسازی، اشتغالزایی و هوشمندسازی مجموعهها در مرکز همایشهای بین المللی سازمان صدا و سیما افزود: پیش از این واردات بی رویه، تولیدیهای داخلی را ورشکست کرده بود. اما با آغاز تحریمها، عده کثیری از اصناف به تولید روی آوردند و امروز کالاهای بسیار باکیفیتی را تولید میکنند که قابلیت صادرات دارند. وی تاکید کرد: باید دست تولیدکنندگان را بوسید که اگر اینان نبودند امروز شرایط بسیار سختتری داشتیم. نوده فراهانی خاطرنشانکرد: اگر دولتها پیشتر به تولید اهمیت میدادند امروز وابستگی کمتری به بیگانگان داشتیم. وی اظهار داشت: فضای کسب و کار از جمله شاخصهای تعیین کننده وضعیت اقتصادی است که به استناد آن میتوان به تجزیه و تحلیل وضعیت اقتصادی و جامعه پرداخت. رئیس اتاق اصناف ایران افزود: محیط کسب و کار هر چه شفافتر و رقابتیتر باشد منجر به افزایش سلامت اقتصادی کشورها و اتخاذ سیاستهای مطلوب خواهد شد و روند بهبود شاخصهای اقتصادی را در پی خواهد داشت. وی بیانداشت: تأثیر فضای کسب و کار مساعد بر افزایش جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، ایجاد اشتغال و رشد تولید ناخالص داخلی، مشهود است. نوده فراهانی ادامهداد: در بحث امنیت اقتصادی که از همه مهمتر است، اگر دولت بستر بهتری را در تعامل اقتصادی، بانکی، تأمین اجتماعی و کار ایجاد کند، اصناف میتواند بیش از گذشته تأثیرگذاری بیشتری در اشتغال مولد داشته باشند. وی گفت: همچنین حرکت دولت به عنوان نماینده حاکمیت با وضع قوانین جدید و حذف قوانین بازدارنده در جهت رشد و شکوفایی اصناف و کسب و کار، شرایط بهتری را برای توسعه فعالیت تشکلهای صنفی ایجاد خواهد کرد که این خود موجب امنیت متوازن برای کشور خواهد بود. نوده فراهانی بیانداشت: باید توجه داشت اگر در بحث اشتغال هزینه نکنیم، ناچاریم برای رفع بزهکاریهای اجتماعی اقدامات دیگری انجام دهیم؛ بنابراین اشتغال زایی در هر امری مهم است و به طور قطع کسبه در شرایط ثبات اقتصادی میتوانند، کالا و محصول خود را به سهولت به فروش برسانند و با اطمینان خاطر به خرید کالا یا مواد اولیه اقدام کنند. وی تاکید کرد: امروز ورود کسب و کارهای سنتی به دیجیتال مارکتینگ یک ضرورت است. همه میدانیم که باید با علم روز پیش برویم تا عقب نمانیم. این مقام صنفی ابراز امیدواری کرد: دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ که مزین به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغالآفرین» است، به ساختار توسعهای کسب و کارهای کوچک و متوسط و حرکت آنها به سمت بازاریابی و فروش هوشمند توجه بیشتری داشته باشد که برای تحقق این امر لازم است بیش از پیش از مشارکت اصناف و اتحادیهها بهره گرفت. وی خاطرنشانکرد: ۶۰ درصد اقتصاد خرد را اصناف تشکیل میدهند. در کل کشور، نزدیک به سه میلیون واحد صنفی وجود دارد که توسط هفت هزار و ۶۰۰ اتحادیه و ۳۹۰ اتاق اصناف شهرستان مدیریت میشوند.
اتمام خبر