به گزارش روابط عمومی نیروی انسانی، قدرت اله ولدی روز سه شنبه در جلسه پیگیری طرح های بنیاد علوی که در محل سالن جلسات فرمانداری بروجرد برگزار شد، افزود: تخصیص این میزان اعتبار می‌تواند نقش مهمی در ارتقای معیشت و افزایش اشتغال روستاها و مناطق محروم این شهرستان ایفا کند. ولدی با اشاره به برنامه‌ریزی مالی و عملیاتی برای اشتغال‌زایی در سال جدید بیان کرد: برای سال ۱۴۰۴، سهم بروجرد از اشتغال خرد ۲۰۰ طرح است که برای هر طرح یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و در مجموع با اجرای این طرح‌ها، ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای توسعه اشتغال خرد در شهرستان جذب خواهد شد. معاون استاندار تاکید کرد: این طرح‌ها با همکاری بنیاد برکت و بنیاد علوی و با مجوز دستگاه‌های اجرایی و حمایتی از جمله اداره صنعت، کشاورزی، میراث فرهنگی، کمیته امداد، بهزیستی و سپاه اجرا می‌شوند و هدف آن توانمندسازی اقتصادی، افزایش سطح اشتغال و بهبود معیشت مردم بویژه در روستاها است. ولدی بیان کرد: این میزان اشتغال خرد بخشی از برنامه کلان اشتغال‌زایی برای بروجرد در سال آینده است که در قالب طرح‌های اقتصادی و حمایت‌های مختلف صورت می‌گیرد و مطابق سهم‌بندی استانی خواهد بود. وی با تاکید بر نقش اشتغال خرد ادامه داد: ایجاد این ۲۰۰ طرح اقتصادی بخش قابل توجهی از هدف‌گذاری اشتغال‌زایی بروجرد را تامین خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود حداقل ۱۳۵ فرصت شغلی مستقیم از محل این برنامه‌ها در سال جاری ایجاد شود. فرماندار بروجرد همچنین به سهم بروجرد از سایر طرح‌ها مانند کارگاه‌های صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی اشاره کرد و افزود: در کنار اشتغال خرد، امسال ۲۰ کارگاه صنعتی با سقف اعتبار ۱۰ میلیارد ریال برای هر کارگاه و نیز سه بنگاه اقتصادی بزرگ با سرمایه ۹۰ میلیارد ریال در شهرستان اجرا خواهد شد که مجموع اعتبارات جذب‌شده بروجرد از محل این طرح‌ها به حدود ۵۹۰ میلیارد ریال می‌رسد. ولدی بیان کرد: پنج زمین چمن مصنوعی با پیگیری بنیاد علوی و همچنین ۹ زمین دیگر نیز در دست اجراست، با احتساب این پروژه‌ها، تا پایان سال ۱۴۰۴، مجموع زمین‌های چمن مصنوعی بروجرد به ۱۴ زمین خواهد رسید. فرماندار ویژه بروجرد یادآور: در سال جدید و بر اساس برنامه‌های بنیاد علوی، دو روستا بازار برای تقویت عرضه محصولات روستایی و بهبود اقتصاد محلی در شهرستان بروجرد اجرا خواهد شد. وی افزود: سال گذشته یک بازار راه‌اندازی شد و برنامه امسال افزایش تعداد به ۲ بازار است؛ به‌طوری‌که یک بازار در نیمه اول و یک بازار در نیمه دوم سال طراحی و اجرا می‌شود. این بازارها می‌توانند به شکل نمایشگاه‌های فصلی یا بازارچه‌های دامی عمل کنند و نقش مهمی در رونق کسب‌وکار روستایی ایفا نمایند.

اتمام خبر


CAPTCHA